We willen een luxe en duurzaam leven

Duurzaam levenAls het gaat om merken en producten kiezen we in 2008 voor de goede dingen in het leven, maar hebben we ook oog voor eerlijkheid & duurzaamheid. Uit het Brand Magnetism onderzoek van DDB Amsterdam komt naar voren dat consumenten luxe en duurzaamheid wensen. Daarnaast blijven we tegelijk veilig vasthouden aan wat oud, vertrouwd en lekker Hollands is.

De Nederlandse retailers Albert Heijn, Kruidvat, Blokker en Hema zijn de grootste stijgers, maar ook Douwe Egberts, Pickwick, Senseo en Postbank zijn in de top tien van het onderzoek vertegenwoordigd. Daarnaast blijft de vraag naar merken die zich profileren als maatschappelijk verantwoord of duurzaam verder stijgen. Zo geniet Dove met haar campagne voor ‘echte schoonheid’ de meeste waardering onder de huidverzorgingsmerken. Ook merken als Ben & Jerry’s, natuurlijk en duurzaam geproduceerd ijs, en XS4ALL, vrijheid van meningsuiting en internettoegang voor iedereen, oefenen een grote aantrekkingskracht uit op consumenten.

Bron: Marketing online

Dirk

Dirk

Sinds 2007 ben ik met duurzaamheid bezig en schrijf ik artikelen om soms ingewikkelde onderwerpen eenvoudig te maken. Heel veel succes met het verduurzamen van, en rondom je huis!
0 0 stemmen
Nieuw: Geef Artikel Score
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Laat een reactie achterx

We gebruiken cookies en analytics zoals te lezen in ons privacybeleid. Door gebruik van de website ga je hiermee akkoord.